Річний звіт


Заклад дошкільної освіти «Веселка» знаходиться за адресою: 30235с.Воробіївка, вул.Центральна 28, Шепетівський район, Хмельницька область.

ЗДО «Веселка» загального типу, розрахований на 15 місць. Режим роботи з 8.00-17.00 години.

У 2022-2023 навчальному році функціонувала 1 різновікова група, в якій нараховувалося 15 дітей.

За штатним розписом у дошкільному закладі працює 4 працівники. З них 2 педагоги, 2 особи обслуговуючого персоналу.

У складі педагогічного колективу:

директор – Денисюк Людмила Василівна педагогічний стаж – 41 рік

вихователь – Смоляк Ірина Володимирівна педагогічний стаж – 7 років

За рівнем кваліфікації педагоги мають:

директор – 14 розряд

вихователь – 10 розряд.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на сучасному етапі здійснюється дистанційно формою навчання у поєднанні з іншими формами навчання. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у онлайн тренінгах, семінарах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер – класах за різними професійними темами і проблемами.

Підвищення професійної компетентності педагогів та результативності навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку сприяє участь педагогів закладу в методичній роботі відділу освіти, молоді та спорту.

Пріоритетний напрямок діяльності ЗДО- гуманітарний.

Організація навчально – виховного процесу здійснювалася згідно Базового компонента дошкільної освіти, програмою виховання та навчання дітей дошкільного віку «Українська довкілля». Навчально – виховний процес у ЗДО передбачає чергування різних видів діяльності. заняття плануються з урахуванням розумового і фізичного навантаження.

Керуючись основними положеннями «Національної доктрини розвитку освіти в Україні; Законом України «Про дошкільну освіту; «Положенням про дошкільний навчальний заклад; Статуту ЗДО згідно з рекомендацій МОН щодо діяльності закладів дошкільної освіти та виконуючи завдання 2022/2023 навчального року колектив дошкільного закладу працював над формуванням розвитку морально – духовних якостей та національно – патріотичного виховання дошкільника, художньо – естетичних здібностей, формуванням основ безпеки життєдіяльності дошкільників.

Діяльність керівника дошкільного закладу була направлена на вирішення основних освітніх, методичних, господарських та інших питань, які виникали в процесі діяльності ЗДО.

Повністю завдання нажаль не були виконані в зв'язку з початком широкомасштабного вторгнення росії в Україну 24.02.2022, в наслідок якого роботу закладу дошкільної освіти було тимчасово припинено.

Роботу закладу дошкільної освіти відновлено з 1 жовтня 32022 року.

Функціонувала група короткотривалого перебування для дітей старшого дошкільного віку для підготовки дітей до навчання в школі. З режиму простою були виведені педагогічні працівники.

Протягом 2021-2022 навчального року працювали методичні структури: виробнича нарада, співбесіди та консультації з вихователем. Методична робота була спрямована на підвищення професійного рівня шляхом перегляду вебінарів, засідань, вивчення педагогічного досвіду колег.

З метою підвищення педагогічної майстерності вихователя, спрямовуючи навчально – виховний процес на виконання головних завдань, були сплановані та проведені консультації:

«Сучасна дитина – яка вона?»

Формування толерантного ставлення до дітей»

«Безпека життєдіяльності – важливий аспект навчально – виховного процесу».

«Патріотичне виховання в педагогічній спадщині В.Сухомлинського».

Спостереження за педагогічним процесом, співбесіди з вихователем, перегляди занять, інших форм роботи з дітьми дали змогу стверджувати, що загалом вихователь володіє методичними прийомами.

Відповідно до річного плану на 2021-2022 н.р. у дошкільному закладі здійснювався контроль з організацією навчально – виховної роботи, дотримання режиму, якості планування, використання здоров'я - зберігаючих технологій, якості організації роботи щодо попередження дитячого травматизм персоналу.

З 15 січня 2023 року заклад дошкільної освіти відновив свою діяльність, з простою були виведені працівники обслуговуючого персоналу.

Перед відкриттям закладу після вимушеного простою було проведено батьківські збори, на яких розглянуто питання щодо можливості організації навчально - виховного процесу в закладі освіти. Одним з найважливіших завдань у воєнний час – це створити безпечні умови для організації освітнього процесу та перебування дітей у закладі. Спільно з батьками обговорено заходи щодо безпеки дітей на випадки повітряної тривоги.

Взаємодія з сім'єю – одне з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти. Розуміючи вплив 7родини на виховання дітей педагоги закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до життя закладу, працювали над формуванням свідомості батьків щодо підвищення фізичної та розумової працездатності дітей. Разом з батьками педагоги закладу навчались будувати стратегію розв'язування конфліктів, допомагати дитині уникати конфліктних ситуацій. З цією метою проводились різні форми роботи: консультації, батьківські збори, виховні заходи.

В закладі дошкільної освіти для кращої роботи було налагоджено взаємодію педагогів з батьками через засоби комунікації: Viber, Facebook.

Для онлайн спілкування створено групу Воробіївський ЗДО «Веселка», де розміщувалися практичні поради та різноманітна інформація методичного змісту, проведення виховних заходів та розваг.

Батьки надають допомогу для придбання паперових рушників, миючих засобів, канцтоварів.

Спільно з працівниками закладу батьки долучались до благодійних волонтерських акцій на допомогу ЗСУ.

Однак, потребують покращення та удосконалення питання щодо пропаганди дошкільної освіти в соціумі, індивідуальний підхід до роботи з окремии сім'ями вихованців.

На кінець 2022/2023 навчального року в закладі дошкільної освіти виховувалось 4 дітей старшого дошкільного віку. Вихователька Смоляк Ірина Володимирівна забезпечила підготовку дітей до навчання в школі на рівні сучасних вимог. Вихователька активно працювала над розвитком у дітей цілеспрямованого сприймання, формування психічних процесів, навичок навчальної діяльності, самооцінки, що має важливе значення в подальшому навчанні дітей в школі.

Встановлено, що наші випускники готові до подальшого навчання. Більшість з них проявляють інтерес до навчання, всі діти легко йдуть на контакт, комунікабельні, легко вступають у відносини з однолітками та дорослими людьми і вільно почувають себе в соціумі. У дітей сформована готовність до прийняття нової соціальної ролі – школяра. Діти-випускники мають добрі потенційні можливості в галузі розвитку пізнавальних процесів, у них сформовані навички навчальної діяльності. Більшість вихованців мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, уміють слухати і виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді й відповіді однолітків.

Впродовж травня 2023 року вихователем був проведений моніторинг розвитку дітей, було визначено стан підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі. Намічені заходи роботи з дітьми, які мають недостатній рівень підготовки та проведена відповідна робота. На виконання Базового компонента дошкільної освіти було проведено моніторингове дослідження розвитку дітей у різновіковій групі закладу дошкільної освіти. Результати моніторингу фіксувались у картках результатів моніторингу сформованості основних компетенцій відповідного віку. Вихователь була забезпечена інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) .

Ірина Володимирівна аналізувала та узагальнювала дані педагогічного вивчення, на основі результатів моніторингу були визначені необхідні методи надання дітям необхідної допомоги за кожною освітньою лінією Базового компонента дошкільної освіти, внесені корективи в освітній процес.

Моніторингом було охоплено 4 дітей (100%) старшого дошкільного віку. Результати моніторингу розвитку дітей за травень місяць 2023року показали:

– 2 дітей мають високий рівень розвитку;

– 1 дітей мають достатній рівень розвитку

– 1 дитина має середній рівень розвитку.

Це свідчить про результативну роботу вихователька, яка використовувала у своїй роботі ефективні методи і прийоми, які дали можливість дітям активно мислити, висловлювати думку, займатися пошуково-дослідницькою діяльністю, проявляти творчість.

В закладі значна увага приділяється здійсненню внутрішнього контролю за якістю освітнього процесу. Найчастіше використовуються такі форми контролю, як оперативно-оглядовий, вибірковий, тематичний, комплексний.

В рамках контролю і керівництва освітнім процесом в 2022/2023 навчальному році здійснювались: тематичне вивчення про стан роботи з розвитку духовного потенціалу особистості дошкільників на засадах патріотизму; а також про рівень сформованості культури мовного спілкування та культури мовлення.

Так в лютому місяці було проведено тематичне вивчення стану роботи з розвитку духовного потенціалу особистості дошкільників на засадах патріотизму. З метою проведення змістовної роботи з дітьми з даного напрямку у групі створені відповідні умови: належне розвивальне середовище (іграшки, обладнання) і посібники (демонстраційний і роздатковий матеріал). Завдання щодо організації роботи з морально-патріотичного виховання вихователька вирішує комплексно у різних видах діяльності: заняття, бесіди, ігри, індивідуальне спілкування, моральні ситуації вибору, читання художніх творів ( вірші про Україну ) тощо. Переглянувши інтегровані заняття, поспілкувавшись з дітьми можна зробити висновок, що дошкільники (відповідно віку) мають уявлення про різні типи природних ландшафтів України, її специфічний рослинний і тваринний світ, визначні природні об'єкти (найбільші річки, озера, найвищі гори, тощо). Також гартування маленького патріота відбувається шляхом формування уявлень про назву рідного села, вулиць, столицю нашої Батьківщини, про її визначні місця. Також вихователька ознайомлювала із державною символікою України (прапор, герб, гімн). Діти знають та із великим бажанням співають гімн України. Особливу увагу вихователька приділяє одному з важливих напрямків патріотичного виховання – це прилучення дітей до народознавства — вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення з характерними ознаками побуту українців (житло, одяг, предмети побуту, народна іграшка), народних ремесел (гончарство, вишивка тощо), символів (верба і калина, вінок, рушник) Вихователька розуміє, що у формуванні патріотично налаштованої особистості вагомою є роль народних традицій та обрядів: вона привертає увагу дошкільників до цінностей предків, створює позитивний настрій, навчає проявляти толерантність щодо всього живого. Так в процесі ознайомлення з традиціями і звичаями емоційний досвід дітей збагачується новими враженнями, розширюється коло їхніх знань про довкілля, зокрема про близьких людей та характерні риси українського народу взагалі (миролюбність, доброзичливість, гостинність, працелюбність, творчість, мудрість тощо). Вихователька створювала умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо.

Однак, в ході тематичного вивчення було виявлено, що вихователька недостатньо вправляє дітей у розв'язанні проблемних ситуацій морально-патріотичного спрямування, часто дає готову інформацію; недостатньо здійснюється моральне виховання у сім'ї. Не всі батьки надають важливої ролі громадянському вихованню старших дошкільників, володіють методами впливу на дітей. З урахуванням недоліків виховательці було рекомендовано систематично проводити роботу по ознайомленню дошкільників з українськими традиціями і звичаями, з творами класиків української літератури, розробляти і вводити у повсякденне ділове й особистісне спілкування з вихованцями дидактичні ігри і вправи, проблемно-пошукові ситуації. Залучати батьків до проведення свят, розваг, занять.

В березні місяці було проведено тематичне вивчення рівня сформованості культури мовного спілкування та культури мовлення. На основному етапі було вивчено низку питань, що дали змогу проаналізувати стан сформованості мовного спілкування та культури мовлення дітей дошкільного віку через ігрову діяльність, наявність системи роботи із зазначеного питання. Результат аналізу умов, створених у дошкільному закладі, для розв'язання питань мовленнєвого зростання дошкільників свідчить про те, що в наявності є навчально-методична література, дидактичний матеріал для навчання дітей мовлення, розповідання за картинами, за сюжетними картинами, є опорні схеми з розвитку мовлення, ознайомлення з природою і довкіллям, збірка фольклорних та літературних творів для дітей старшого дошкільного віку «Сонечко мандрує Україною» Н.В. Гавриш, серія ілюстративного матеріалу.

Під час організації та проведення освітнього процесу з питань мовленнєвого та пізнавального розвитку було проаналізовано дотримання дидактичних принципів навчання. Слід відзначити ефективність використання вихователькою демонстраційного матеріалу, оптимальність використання ігрових прийомів, прийомів активізації дітей . Особливо добре в простежується систематичність і послідовність у поданні матеріалу. Достатньо уваги приділено ігровим методам, що активізують мовленнєву та пізнавальну діяльність, діти не обмежені у самостійності коли розв'язують завдання.

Однак поряд з позитивним було виявлено недоліки: діти затрудняються складати описові розповіді, розповіді за серією картин , не всі діти старшого віку вміють виконувати звуковий аналіз слів, недостатньо уваги приділяє вихователь вправлянню дітей у розмовній мові застосовувати повні речення, відстоюванні своєї гідності.

Отже, з урахуванням недоліків виховательці було рекомендовано вчити дітей складати розповіді за серією картин, вправляти у складанні описових розповідей , посилити роботу з формування правильної звуковимови дітей застосовувати у розмовній мові повних речень.

Постійного контролю вимагали такі питання, як виконання інструкції з охорони життя і здоров'я дітей, організація харчування, виконання санітарного режиму, дотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, техніки безпеки та охорони праці, збереження майна, зміцнення матеріальної бази та ін..

Щорічно видається достатня кількість наказів організаційного та виробничого характеру. Прийняті накази є актуальними, узгоджені із діючими нормативно-правовими документами, є дієвими і конкретними по змісту.

Згідно Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», навчальний заклад забезпечує право дитини на охорону здоров'я, здоровий спосіб життя.

Заклад дошкільної освіти є комунальним закладом, матеріальне та фінансове забезпечення гарантує місцевий бюджет селищної ради. Колектив закладу оптимально використав за цільовим призначенням.

Фінансово – господарська діяльність закладу здійснюється згідно з кошторисом, сформованим селищною радою.

У 2022-2023 н.р. у дошкільному закладі було зроблено поточний ремонт. до проведення долучились батьки, які надали благодійну допомогу.

Працівниками закладу проведено поточний ремонт в закладі і на харчоблоці.

Протягом року проводилось придбання миючих та дезінфікуючих засобів, матеріалів на харчоблок.

В закладі дошкільної освіти створені умови для організації безпечної життєдіяльності дітей та працівників. Вся робота з цього питання була направлена і велась відповідно до вимог законодавчих та нормативних документів. З метою збереження життя і здоров'я дітей ЗДО відповідними особами планово проводились інструктажі з працівниками відповідно до відомих інструкцій, вимог Закону України «Про охорону праці».

На контролі було проведення Тижнів безпеки з питань безпечної поведінки дітей в різних ситуацій : на вулиці, в побути, на воді.

Поряд з вищезазначеним , резервом в роботі залишається :

  • придбання тіньового під навісу;
  • пилососа, електропраски
  • іграшок для ігрової діяльності
  • стільці.

В ЗДО на постійному контролі перебуває питання раціонального харчування дітей. Загальне керівництво організацією харчування здійснюється директором закладу дошкільної освіти. Організація харчування у закладі дошкільної освіти у 2022-2023 н.р. здійснювалося відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №305 «Норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладів від 17.04.2006р. за №298/227 та Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах від 26.02.2013 р. № 202/165.

Відповідно до цієї постанови змінені норми харчування в закладі. Особливо велика увага приділяється безпечному харчуванню, яке позитивно впливає на розвиток дітей. МОЗ України розробило Примірне 4-х тижневе меню, на основі його розроблене сезонне меню (осіннє, зимове, весняне) на оздоровчий період, по нашому закладу, яке погоджується Держпродспоживслужбою.

Щоденно аналізується виконання натуральних норм харчування, один раз в місяць проводиться аналіз харчування, здійснюється контроль за якістю продуктів та їх кулінарною обробкою. Документація з питань харчування ведеться відповідно до встановлених вимог.

У дошкільному закладі організовано 3 –х разове харчування дітей, що відповідає режиму роботі ЗДО.

Всього харчувалось 13 дітей.

Вартість харчування дитини:

30% - за рахунок батьківської плати,

70% - за рахунок коштів загального фонду бюджету Ямпільської селищної ради.

Вартість харчування дитини ( батьківська плата) в закладі становила 20.00 гривень.

З пільгової категорії харчувались 8 дітей:

  • 3 дитини, батьки яких мають статус «багатодітної сімї ( 50% від вартості плати за харчування)
  • 2 дитини, батьки яких мають статус військовослужбовця ЗСУ ( 100% від вартості харчування)

Харчоблок закладу в задовільному стані. Директор своєчасно подавала поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного чотиритижневого меню, затвердженого керівником ЗДО та погоджено з управлінням Держпродспоживслужби в Шепетівському районі.

Щоб забезпечити безпечність харчових продуктів та продовольчої сировини, велика увага приділяється супровідним документам, терміном реалізації.

Кухар відповідає за своєчасне та високоякісне приготування їжі згідно з технологічних вимог, карток приготування страв, які розроблені до сезонного меню.

Директор ЗДО повністю відповідає за організацію харчування дітей, контролює стан продуктів, готової їжі, стан введення документації згідно вимог системи безпечності продуктів.

Вихователь відповідає за організацію харчування дітей в групі та виховання у них культурно – гігієнічних навичок.

© 2017 ДНЗ ВЕСЕЛКА. с. Воробіївка
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати